Ezilen, ihmal edilen kadınlar..

Aşağıdaki haber Hürriyet Kelebek'te Cenker Tezel imzası ile yayınlanmış...

Aslında, bu tür haberler benim ilgi sahama pek girmiyor; ama kaç saat beklediysem de, İzlenimler'de bu konuya el atılacağına dair bir emmare görmedim...

Varsa yoksa, 'aziz Cumhuritetin kurucu gençliği'ne laf atmalar --böyle giderse, çantayı kafasına yemeyecekse ben ne olayım--; ya da 'niçin şanlı bayrağımız ceylan derisine değil de sığır postuna şeyedilmiş?' gibi, ülkenin temel değerlerini sütlendirme teşebüsleri; veya 'elma resmi altında armut toplamak' türünden erken dönemimin gecikmiş sosyal mürebbiyelik teşebbüsleri..

Kısacası, memleketin radikal sorunlarına fundamentalist çözümler teklif etmek yine bana düşüyor.. her zaman olduğu üzere..

Aşağıdaki yazının bir magazin haberi olduğunu düşünerek, üstünkörü okuyup ağzınıza geleni söylemeğe yeltenebilirsiniz.. Başka nerede ne diyeceğinize ben karışamam, ama bu blogda ona izin vermem ben --edebinizle okuyacaksanız okursunuz, tepki ve yorumlarınız da ölçülü olmak zorundadır. O kadar.

Bir düşünsenize... bu haberde, ik bakışta belki atladığınız bir şeyler vardır.. dikkatli bakın.. daha dikkatli, lütfen...

Ne görüyorsunuz?

Evet.. Değil mi?

Toplum tarafından baskı altına alınmış, hakkı yenen ve ezilen bir kadın.. Ve, ayrıca kocası tarafından da ihmal edilmiş, aynı zamanda da, yalnız bırakılmıs bir kadın..

Şimdi buyurun, okuyunuz:
Zeynep: 'Kocam neden gelmedi bilemem'

'Buzda Dans' yarışmasındaki partneri Robert Beauchamp'le yakınlaşması dillere düşen ve bu yüzden yarışmadan çekilmeye bile kalkan Zeynep Tokuş, eşi Alp Nuhoğlu tarafından ilk kez bu pazar yarışmada yalnız bırakıldı. Tokuş, eşinin kendisini izlemeye neden gelmediğini bilmediğini söyledi.

Geçtiğimiz hafta yarışmadan çekildiğini açıklayan, ancak halk oylamasında birinci olunca kararından dönen Zeynep Tokuş, pazar akşamı yine buz üstündeydi. Ancak haftalardır kendisini pist kenarından destekleyen, piste çiçekler atan eşi Alp Nuhoğlu bu kez yanında yoktu. Tokuş, gösteri sonrası eşinin bu hafta kendisini neden izlemeye gelmediğini soranlara 'Aslında gelecekti, ama ne oldu da gelemedi inanın ben de bilmiyorum' diye cevap verdi.

Beauchamp ile Yaşar'ın 'Kayıkçı' adlı romantik şarkısı eşliğinde kayan Zeynep Tokuş'un tedirgin olduğu ve partnerine önceki haftalardaki kadar yakın davranmadığı fark edildi. Jüri üyeleri de bu uzaklığa dikkat çekerek 'Ne oldu size, birbirinizden neden kopuksunuz? Zeynep aklın başka yerde, konsantre olamadın' eleştirisinde bulundu. Tokuş'un yanıtı ilginçti: 'Evet koptum, bu şarkı alıp götürdü beni... Benim için özel bir parçadır, arabamda da sürekli dinlerim.'

Zeynep Tokuş gösteri sırasında partnerine mesafeli davransa da kuliste eski sıcaklık devam ediyordu. Ünlü manken, Robert Beauchamp'in gözüne toz kaçınca da yardımına koştu.

Gördünüz, değil mi?

Jürinin üstüne vazife olmayan konularda sorduğu lüzumsuz sorular yüzünden partneri ile arasında mesafe ve soğukluk girmiş.. hatta bariz bir de kopukluk..

Güzel güzel kaymak varken, milletin torba olmayan ağzı yüzünden kadıncağız tedirgin olmuş.. Arabada dinlediği şarkıya vermiş kendini de ancak konsantrasyonunu devam ettirebilmiş..

Yazıktır; ayıptır..

Millet! Size ne kadının kocasının gelip gelmediğinden yahu!.. Görmüyor musunuz; partneri gelmiş ya, o yetmiyor mu?..

La havle..

Hadi, hadi; dağılın..

Sizin çağdaşlaşmanız için daha bir bin yıl daha lazım, ama benden duymuş olmayın gene de.. Bir de, uğradığınızda selamımı söyleyin Fethi beye, 'konularına sahip çıksın' dedi dersiniz; 'onun gibi yazamıyorum, kantarın topuzu kaçıyor bazan.. beni mecbur etmesin' dediğimi de unutmayın, e mi...